Uutisten kulutus digitaalisen median maailmassa

Yksi ensimmäisistä projekteistamme, jonka kanssa työskentelimme jo ennen kuin WERA:n perustamista, oli nuorten ihmisten käytösten tutkiminen muuttuvassa mediaympäristössä. Yhdessä Hanken:in ja HSS Media:n kanssa teimme kokonaisvaltaisen tutkimuksen siitä, miten nuoret aikuiset nykyään kuluttavat uutisia. Tutkimuksen lopputulos oli dynaaminen malli, joka kuvasi eri kuluttajaroolit ja niiden ominaisuudet.

Joulukuussa 2017 esittelimme tulokset HSS Media:lle. Annoimme myös ehdotuksia siitä, miten he voisivat ylläpitää kilpailuasemaa nopeasti muuttuvassa mediamarkkinassa. Meidän ohjaajamme Annika Ravald ja Anu Norrgrann lähtivät kehittämään tutkimustamme, ja kesäkuussa 2018 olimme esittämässä tutkimuksen tuloksia Nordic Conference on Consumer Research-tapahtumassa.

Artikkelimme ”Prosuming news in an unbounded media landscape – A study of young adult” on saanut paljon palautetta ja julkaistaan ​​kulutustutkimus.nyt  – lehdessä marraskuussa 2018.

Nordic Conference on Consumer Research 2018